Hur Man Lyckas Med En Mobil Marknadsföring - mobilmarkning.nu
Hur Man Lyckas Med En Mobil Marknadsföring
Samhället har varit under en ständig utveckling de senaste åren och vi har sett att människor börjat att använda sin mobil mer till vardags för planering av såväl träning, måltider och sociala tillställningar. Detta gör att allt fler utvecklare och bolag måste anpassa sina applikationer och hemsidor till att fungera i mobilen och i webbläsaren på en dator för att inte stöta bort potentiella läsare eller kunder.
I med att vi har fått en sådan stor och drastisk förändring i användningen av mobilen så har man insett att man kan numera marknadsföra sig på en helt ny nivå. Men det är långt ifrån alla som lyckas att göra detta och det beror på att man inte tagit de nödvändiga stegen som krävs för att lyckas.
De bästa tipsen för att få en lyckas marknadsföring
När man väl börjat att inse värdet av att kunna marknadsföra sig till potentiella kunder genom mobilen så måste man också förstå hur man ska gå tillväga för att maximera effekten. Det första man bör ha i åtanke är att man inte får glömma av kontexten av sin marknadsföring. Detta kan låta som det mest självklara, men allt för många har försökt ge sig in i en marknadsföringskampanj utan en aning om vad man vill förmedla.
Man ska även se till att anpassa sina applikationer och hemsida för mobila enheter. Detta gör att kunderna enkelt kan navigera genom din hemsida och ta reda på all nödvändiga fakta som behövs för att ta beslut om köp. Kom alltid ihåg att allting ska vara så enkelt som möjligt när det handlar om telefonen, då man har mindre tidsspann för att stanna på en hemsida som är krånglig.
Definiera vilka det är man riktar in sig mot är nog den största fallgropen som många faller in i. Detta är för att man helt har slukat in sig på att skapa en marknadsföringskampanj som ska nå ut till en viss åldersgrupp, men inte alls är de individerna som man letar efter. Säg att man marknadsför sig mot de som spelar olika casinospel (titta t.ex. här för at läsa mer om detta) eller de som tittar mycket på strömmad film och man riktar in sig på åldern 20–40. Om marknadsföringen handlar om en utförsäljning på olika DVD-filmer eller utdaterade spel från enbart konsoler så kommer man att misslyckas stort.
Integrera sociala medier i din marknadsföringskampanj
I med att sociala medier har börjat att ta upp så mycket av tiden hos individen så är det väldigt viktigt att man har en marknadsföring som kan sammankoppla din kampanj och individens val av social media. Detta kan innebära att man väljer att föra en marknadsföring där om man delar en bild på din kampanj på Twitter eller gillar en marknadsföringsbild på Instagram så får man automatiskt en kod skickad till sig som har ett rabatterat värde på någon speciell produkt eller ett helt köp.
Den mobila marknadsföringen är i ständig förändring
Även om många bolag säger sig veta hur man marknadsför sig genom mobila enheter så sas det liknande innan sociala medier kom in i våra liv. Detta gör att vi inte riktigt vet var nästa stora utvecklingsmöjlighet kommer ligga och vi kommer därför se att marknadsföringen ständigt är på tå för att hänga med i utvecklingen.
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |